Skip to main content
Skip table of contents

Monitorere status på utstyr

Oppfølging av tekniske varsler for trygghetsalarmer og sensorer gjennom driftsløsningen CMP

Tekniske varsler fra trygghetsalarmer og sensorer fra Legrand Care kan differensieres på forskjellige alvorlighetsgrader i driftsløsningen Care Management Portal (CMP).  

For tekniske varsler med høy alvorlighetsgrad kan man velge å sette opp en regel som sender varsel omgående via e-post. 

image-20240612-134617.png

CMP

Hvis varselet har en lav alvorlighetsgrad kan man sette opp en varslingsregel eller alarmabonnement på dette som vil varsle f. eks. utstyrsansvarlig i kommunen og sende en samlet rapport (for siste døgn) på morgenen. I denne kategorien kan batterivarsel på en smykkesender være riktig. 

Aktivere eller deaktivere daglige statusrapporter fra CMP 

For å kunne motta de daglige tekniske statusrapportene fra CMP via e-post, gjør du følgende: 

  1. Logg inn på CMP 

  2. Gå inn på Administrator øverst i høyre hjørne 

  3. Dobbeltklikk på ditt brukernavn 

  4. Kryss av for Motta daglig rapport via e-post om for en daglig statusrapport over enhetene som er registret som aktive i CMP 

image-20240612-134834.png

Ønskes kontinuerlig e-postvarsler på kritiske hendelser fra CMP, krysses det av på ‘Motta melding via E-post’. Grunnet muligheter for generering av store menger e-postmeldinger ved f.eks. utfall av mobilnettet i et område, er dette noe vi ikke anbefaler å benytte om man ikke har et dedikert e-postmottak for tekniske driftvarsler. 

Rapporten som genereres hver natt fra CMP er en øyeblikksrapport over enhetene som er i drift.  

 

Tekniske varsler for digitalt tilsyn i Tellucare  

Tekniske varsler for digitalt tilsyn (kameratilsyn) i Tellucare aggregeres opp slik at det vises kun en linje pr gateway/kamera for det utstyret Tellucare har mottatt teknisk varsel fra. Ved å klikke på og åpne det enkelte varselet får du raskt oversikt over alle tekniske varsler for det aktuelle utstyret. Dersom normalsituasjon gjenopptas, for eksempel ved at strømkontakt settes inn igjen, vil Tellucare automatisk lukke de røde varslene.  

image-20240612-135929.png

  

Enkelte kunder ønsker ikke at helsepersonell (Tjenesteutøvere) skal håndtere tekniske varsler. Tekniske varsler kan da ‘skrus av’ for gruppen som ikke ønsker varsel, og håndteres av andre roller.

Å skru av tekniske varsler for en gruppe innebærer at det ikke står antall tekniske varsler ved menypunktet for tekniske varsler i Tellucare, men det vil fortsatt være mulig å trykke på menypunktet for å se listen over tekniske varsler. Funksjonen som skrur tekniske varsler av for gitte grupper, må p.t. gjøres av Tellu Support.  

(Merk at helsepersonellet kan få tekniske varsler dersom de er logget inn i en annen gruppe samtidig, og denne gruppen ikke skjuler tekniske varsler.) 

image-20240612-140032.png

Alarmabonnement i Tellucare

Under profilmenyen kan administrator og tjenesteansvarlig sette opp alarmabonnement. Alarmabonnement benyttes for å motta varsel om tekniske alarmer på SMS (forutsetter avtale om bruk av SMS-varsler) eller e-post. Dette er praktisk for ansatte som ikke logger inn i Tellucare så ofte.  

  1. Gå til Profilmenyen (nedtrekksmenyen øverst til høyre)

  2. Velg ‘Innstillinger for alarmabonnement’

  3. Klikk på «+ Legg til nytt alarmabonnement» for å opprette et alarmabonnement.

  4. Velg hvilke utstyrsgrupper du ønsker å ha varsler fra

  5. Legg inn e-postadresse og/eller telefonnummer.

  6. Et eksisterende alarmabonnement kan slettes med søppelbøtten. Foreløpig kan ikke et alarmabonnement endres, så da må du slette og opprette på nytt. 

image-20240612-140530.png

Tekniske varsler i TelluCare Go 

image-20240612-135827.png

image-20240612-135845.png

Alvorlige varsler som må håndteres raskt, som eksempel medisindispensere, vil varsles direkte i Tellucare Go med detaljert informasjon om hva slags teknisk problem som har oppstått i medisindispenseren. 

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.