Opprette, oppdatere og slette tjenestemottakergrupper for responstjenester
Når din virksomhet bestiller tjenesten ‘Aktiv Trygghet’ fra Tellu, opprettes en hovedgruppe kalt: ‘Responstjenester’.
Alle undergrupper som opprettes under ‘Responstjenester’ synkroniseres automatisk med responssystemet. I undergruppene er det en tjenestemottakergruppe som tjenestemottakere tilknyttes ved registrering. Det kan kun være én tjenestemottakergruppe i hver undergruppe, og denne opprettes automatisk.
Som virksomhetsadministrator kan du organisere og administrere grupper og tjenestemottakergrupper.
Opprette tjenestemottakergrupper
Gå til menypunktet ‘Organisasjon’.
Marker ‘Responstjenester’ og opprett en ny gruppe.
Når du oppretter en gruppe vil systemet automatisk lage en tjenestemottakergruppe med samme navn som den overordnede gruppen.
Velg hvilken type alarmhåndtering gruppen skal ha.
Alle tjenestemottakere som legges til i denne gruppen vil få den valgte alarmhåndteringen.
Endre og oppdatere tjenestemottakergrupper
For å endre navn eller alarmhåndtering på en tjenestemottakergruppe, må endringen gjøres på selve gruppen.
Gå til gruppen og klikk på ‘Endre gruppe’.
En dialogboks åpnes og du kan endre navn og alarmhåndtering. Dette overføres automatisk til tjenestemottakergruppen.
Hvis du ønsker å flytte en tjenestemottakergruppe som ligger under 'Responstjenester', må du:
Lage en ny tjenestemottakergruppe med ønsket plassering.
Flytte tjenestemottakerne til den nye gruppen.
Slette tjenestemottakergrupper
For å slette en tjenestemottakergruppe må du slette gruppen den tilhører. Gruppen må være tom for å kunne slettes. Roller, tjenestemottakere, utstyr og utstyrsgrupper må slettes før gruppen og selve tjenestemottakergruppen kan slettes.
Hvis ‘Slett’-knappen er grå/inaktiv betyr det at gruppen fortsatt inneholder noe. Du kan holde musepekeren over knappen for å se hva som ikke er slettet.
Når gruppen er tom, blir ‘Slett’-knappen aktiv.
Klikk på ‘Slett’, og en dialogboks vil vises.
Bekreft at du vil slette gruppen.