Koble til, deaktivere og slette utstyr fra tjenestemottakere med responstjenester
Som ‘tjenesteansvarlig’ i Tellucare har du tilgang til å koble til, deaktivere og slette utstyr fra tjenestemottaker.
Utstyr som skal kobles til en tjenestemottaker må være lagt til i Tellucare av virskomhetsadministrator eller tjenesteansvarlig. Beskrivelse finner du her.
Koble utstyr til tjenestemottaker med responstjenester
Med rollen ‘tjenesteansvarlig’ kan du koble utsyr til en tjenestemottaker. Trygghetsalarmer, medisindispensere og GPS-enheter legges til under utstyr-fanen på tjenestemottakerprofilen.
Gå til menypunktet ‘Tjenestemottakere’.
Søk etter tjenestemottakerens navn.
Velg fanen ‘Utstyr’.
Trykk ‘Legg til utstyr’ og velg riktig utstyrstype. Bruk filteret for å søke etter riktig enhetskode.
Trykk på raden, og trykk ‘Ferdig’.
Når utstyr er koblet til en tjenestemottaker i en responstjenestegruppe synkroniseres utstyret automatisk til Skyresponse, og alarmer kan mottas i alarmmottaket.
Vanlig feil som kan forårsake synkronsieringsfeil med responssystemet:
Hvis du får feilen: ‘Sjekk at identifikatoren for NOVO-enheten er riktig’.
Deaktivere/reaktivere utstyr for en tjenestemottaker
Hvis utstyret til en tjenestemottaker må deaktiveres midlertidig, for eksempel ved ferie eller sykehusopphold, kan du deaktivere tjenestemottakeren. Da vil utstyret automatisk deaktiveres og ikke sende alarmer.
Gå til tjenestemottakerens profil.
Klikk på ‘Rediger’-knappen.
Slå av ‘Aktiv status’ og klikk på ‘Oppdater’.
For å reaktivere utstyret igjen følger du de samme stegene men setter status til ‘aktiv’.
Slette utstyr fra tjenestemottaker
Gå inn på valgt tjenestemottakerprofil og velg fanen ‘Utstyr’.
Velg fanen ‘Utstyr’.
Trykk på ‘Fjern utstyr’.
Utstyr er nå fjernet fra tjenestemottaker.
Tellu anbefaler å bruke predefinerte tagger eller legge utstyr som ikke er i bruk i definerte utstyrsgrupper, slik at det er lett å holde oversikt/status over ledig utstyr.