Administrasjon av utstyr for tjenestemottakere med responstjenester
Legge til utstyr i Tellucare
Du kan administrere følgende utstyrstyper for responstjenester:
NOVO IP/GSM
NOVO IP/4G
NOVO IP/4G VoLTE
NOVO Go
Evondos
Dignio
Safemate
I tillegg kan du administrere kamera. Les om administrasjon av kamera her
Konfigurering av utstyret:
Novo-utstyr må først konfigureres i CMP.
Evondos og Dignio konfigureres i henholdsvis Dignio Prevent og Evondos Telecare-system.
Safemate konfigureres i Safemate Pro, med direkte lenking mellom de to systemene (Tellucare/Safemate Pro).
Legge til utstyr i Tellucare:
Velg ‘Utstyr’ i menyen
Klikk på "Legg til utstyr"
Velg riktig utstyrsgruppe for enheten du skal registrere
Velg riktig type fra listen. Det er viktig å velge korrekt enhetstype for at systemet skal fungere som forventet.
Registrer serienummer og identifikator
Du kan legge til tagger for status på utstyret. Velg forhåndsdefinerte eller egendefinerte tagger. De forhåndsdefinerte taggene er:
På lager (for utstyr som er tilgjengelig og oppbevares på lager)
Tilkoblet (for utstyr som tilkoblet tjenestemottaker)
Ukjent (for utstyr som har ukjent status og må følges opp senere)
Til reparasjon (for utstyr som er til reparasjon)
Til kassering (for utstyr som skal fjernes eller resirkuleres)
Erstatte identifikator
Det er nå mulig å erstatte identifikatoren for utstyr. Her er det viktig å merke seg følgende ved endring:
Endring av identifikator:
Når en identifikator erstattes, vil den gamle identifikatoren bli slettet fra systemet.
Tekniske varsler og hendelser:
For tiden vises tekniske varsler og hendelser ikke i Tellucare. Dette betyr at feilmeldinger og statusoppdateringer knyttet til enhet ikke er tilgjengelige i Tellucare.
Teknisk informasjon som feilmeldinger og status gjelder kun for sensorbasert tilsyn og vises derfor ikke i Tellucare. Siden disse ikke er registrert der, kan de heller ikke slettes fra systemet.
Historikk for varsler og hendelser:
Historikken for tekniske varsler og hendelser finnes kun i CMP-systemet.
Selv om identifikatoren endres eller slettes, vil historikken fortsatt være tilgjengelig under den gamle identifikatoren i CMP.
Alarmhistorikk for tjenestemottakere:
Alarmhistorikken for tjenestemottakere vil fortsatt være tilgjengelig i Tellucare, selv om identifikatoren for utstyret blir endret eller slettet.
Viktig:
Ved endring av identifikator blir all historikk knyttet til den gamle identifikatoren tilgjengelig i CMP, mens alarmhistorikk for tjenestemottakere forblir i Tellucare.
Hvordan erstatte identifikator:
Gå inn på Utstyr
Velg en enhet
Trykk på Erstatt identifikator
Administrasjon og utstyrsgrupper
For grupper med responstjenester vil det automatisk opprettes en utstyrsgruppe per gruppe. Det vil også automatisk finnes en utstyrsgruppe for hovedgruppen ‘Responstjenester’ og en ‘Service’-gruppe på toppen av organisasjonen.
Utstyrsgrupper brukes for å organisere utstyr og tilhørighet. Hvis det er behov for flere utstyrsgrupper enn de som automatisk er opprettet, må dette bestilles fra Tellu. Tilgang til en utstyrsgruppe er i henhold til nivået systembrukeren har tilgang til.
Utstyrslisten gir en oversikt over utstyret i Tellucare og hvilke tjenestemottaker utstyret er tilknyttet og når det ble lagt til i Tellucare. Fra utstyrslisten har du tilgang til utstyrsprofilen. Her kan du se og endre hvilken informasjonen. Hvis du trenger å endre identifikator kan du gjøre det her. Utstyret vil da fjernes og legges til på nytt med riktig identifikator.
Filtrering av tjenestemottakere basert på tilknyttet utstyr
Som tjenesteansvarlig kan du filtrere ut tjenestemottakere basert på tilknyttet utstyr, ‘Uten utstyr’ eller ‘Delt utstyr’.
Slik bruker du funksjonen:
Gå til ‘Tjenestemottakere’.
Velg utstyr du ønsker å filtrere på
Slette utstyr
Hvis utstyret ikke lenger være i bruk, eller skal flyttes til en annen del av organisasjonen, kan du slette utstyrsenheten:
Gå til utstyrsprofilen
Velg ‘Slett’ og bekreft sletting av utstyr
Beskrivelse av hvordan utstyr koples til og slettes fra tjenstemottaker finner du her: