Visning av synkroniseringsstatus og håndtering synkroniseringsfeil
For organisasjoner med responstjenester viser systemet status på synkroniseringen mellom Tellucare og Skyresponse. Denne synkroniseringen sørger for at informasjon om tjenestemottakere som administreres i Tellucare alltid er oppdatert og i samsvar med responssystemet, Skyresponse.
Dette forutsetter riktig konfigurasjon av responstjenestegruppen. Les om konfigurasjon av grupper her.
Visning av synkroniseringsstatus på tjenestemottaker
Når du som tjenesteansvarlig oppretter, oppdaterer eller sletter informasjon om en tjenestemottaker, eller legger til, endrer eller sletter informasjon om en privat ressurs, vil en status-tag vises øverst på siden. Statusen kan være én av følgende:
Pågående: synkronisering pågår (gul med utropstegn)
Synkronisert: all data er synkronisert (grønn med hake)
Synkronisering feilet: noe gikk galt og du må undersøke hvorfor dataene ikke ble synkronisert (rød med kryss)
Hvis synkroniseringen feiler vil dette vises både på tjenestemottakerens profil og i tjenestemottakerlisten. I tillegg vil det opprettes en synkroniseringsalarm. Du kan klikke på lenken i status-taggen for å gå til detaljsiden i synkroniseringsalarmen – den vil vise detaljer over hvor synkroniseringen feilet. Se listen med forklaringer lenger ned på siden.
Visning av synkroniseringsstatus på ressurser (grupper)
Når du som virksomhetsadministrator legger til, oppdaterer eller sletter informasjon om ressurser for hele ‘Responstjenester-gruppen’ (felles ressurser), eller på en gruppe i responshierarkiet (grupperessurser), vil en status-tag vises øverst på siden. Statusen kan være én av følgende:
Pågående: synkronisering pågår (gul med utropstegn)
Synkronisert: all data er synkronisert (grønn med hake)
Synkronisering feilet: noe gikk galt og du må undersøke hvorfor dataene ikke ble synkronisert (rød med kryss)
Hvis synkroniseringen feiler vil dette vises på gruppen, samtidig som det i tillegg vil opprettes en synkroniseringsalarm. Du kan klikke på lenken i status-taggen for å gå til detaljsiden i synkroniseringsalarmen – den vil vise detaljer over hvor synkroniseringen feilet. Se listen med forklaringer lenger ned på siden.
Håndtere synkroniseringsfeil
Som tjenesteansvarlig eller virksomhetsansvarlig finner du alle synkroniseringsfeil under menypunktet ‘Synkvarsler’. Her får du en oversikt over alle åpne alarmer, hver med en lenke til detaljinformasjon.
Første hendelse: denne kolonnen viser hvor synkroniseringen først feilet
Et synkroniseringsvarsel vises hvis det har vært en feil i et av systemene når du opprettet, oppdaterte eller slettet data, eller det er feil i dataene som er lagt inn.
For å rette synkroniseringsfeil trykker du på ‘Synkroniser alle hendelser’. Dette vil forsøke å synkronisere alle varsler i listen på nytt (merk at dette kan ta litt tid). Hvis dataene er korrekte og det ikke er feil i noen av systemene, vil alle varsler bli løst og legge seg under lukkede varsler. Du kan også velge å gå inn på detaljer og synkronisere en alarm av gangen.
Synkroniseringsknappen vil være inaktiv så lenge en synkronisering foregår.
Detaljvisning for et synkvarsel
Detaljvisningen er nyttig hvis du vil undersøke hva som gikk galt, du ønsker å re-synkronisere et varsel, eller å se hvor feilen kan være hvis varselet ikke blir løst ved ny synkronisering.
Det kan opprettes varsler for flere steg i synkroniseringen av en tjenestemottaker. Hvert av stegene har en detaljert visning av stegene i synkroniseringen for hver gang det har feilet. Under finner du en oversikt med forklaringer på synkroniseringsstegene og feilene som kan oppstå.
Oversikt over synkroniseringsfeil for tjenestemottakere og ressurser
Entitet | Hendelse | Sekvens/steg | Hva gjør synkprosessen | Forslag til håndtering |
---|---|---|---|---|
Synkroniseringsfeil knyttet til tjenestemottakerprofil | ||||
Tjenestemottaker | Patient sync error Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Synkronisering av tjenestemottaker |
| Tjenestemottaker ble ikke opprettet i Skyresponse. |
Tjenestemottaker | Patient sync error Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Fjerning av utstyr | Fjerner en enhet (tryghetsalarm, utstyr) fra pasienten og sletter enheten fra lager i Skyresponse | Utstyr tilknyttet til tjenestemottaker ble ikke synkronisert |
Tjenestemottaker | Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Opprettelse/oppdatering av tjenestemottaker | Oppretter en ny tjenestemottaker hvis den ikke eksisterer, eller oppdaterer hvis den allerede finnes | |
Tjenestemottaker | Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Oppdatering av tjenestemottaker | Oppretter en ny tjenestemottaker hvis den ikke eksisterer, eller oppdaterer hvis den allerede finnes | |
Tjenestemottaker | Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Flytting av tjenestemottaker | Flytter entjenestemottaker mellom to Skyresponse-grupper. Pasienten slettes ikke i Skyresponse, den endrer kun alarmhåndteringsregelen | |
Gruppe | Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Sletting av tjenestemottaker | Sletter en tjenestemottaker fra Skyresponse. Utløses når en pasient slettes i Tellucare eller når den flyttes ut av Skyresponse. | |
Tjenestemottaker | Tjenestemottaker ikke synkronisert
|
Organisering av private ressurser | Oppdaterer prioriteringen for alle de private ressursene knyttet til en tjenestemottaker. | |
Gruppe |
| |||
Synkroniseringsfeil på grupper og ressurser | ||||
Ressurs | Grupperessurser ikke synkronisert
|
Oppdatering av felles og grupperessurser | Oppdaterer ressurser på Responsgruppenivå. Hvis den ikke eksisterer, vil den bli opprettet | |
Gruppe | Fellesressurser ikke synkronisert
|
Oppdatering av grupperessurser | Synkroniserer og setter prioritet for alle ressurser knyttet til en sub-gruppe under Respostjenester. |
Hvis du ikke finner årsaken til at en tjenestemottaker ikke blir synkronisert, må du rapportere feilen til Tellu support.