Skip to main content
Skip table of contents

Tekniske alarmer

Når det oppstår et problem med kameraet, for eksempel tap av strøm eller internettforbindelse, vil Tellucare opprette en teknisk alarm. En teknisk alarm vil forbli åpen til problemet er løst. Hvis den tekniske alarmen skyldes tap av strøm eller internett, vil alarmen automatisk lukkes når strømmen eller internettforbindelsen er gjenopprettet.

Typer tekniske alarmer

  1. Kamera offline

    • Kameraet er offline på grunn av tap av internett eller strøm. En teknisk alarm vil bli opprettet.

  2. Kamera online

    • Kameraet har gjenopprettet tilkobling til internett eller strøm, og denne statusen vil løse alle åpne "Kamera offline"-alarmer.

  3. KAM-Events.Misconfigured

    • Det er et problem med konfigurasjonen av kameraets hendelser. Denne feilen er kun relevant når hendelsesbasert tilsyn er i bruk.

Tekniske alarmsabonnement

Når det oppstår tekniske alarmer med kameraet, er det viktig at relevante personer blir informert om problemet. Hvis kameraet opplever problemer (f.eks. tap av internett eller strøm), vil det sende en teknisk alarm til Tellucare. Den tekniske alarmen kan finnes i venstremenyen under "Tekniske varsler". En teknisk alarm forblir åpen til problemet er løst. Hvis kameraet som har sendt en teknisk alarm på grunn av strøm- eller internettavbrudd er tilbake online, vil den tekniske alarmen automatisk lukkes.

E-post- eller SMS-varsler

For personer som ikke besøker Tellucare daglig, er det mulig å sette opp SMS- eller e-postvarsler for tekniske alarmer. Når dette er aktivert, vil du motta en SMS eller e-post når en ny teknisk alarm opprettes.

For å aktivere tekniske alarmer med SMS eller e-post, klikk på navnet ditt øverst til høyre og gå deretter til "Innstillinger for alarmsabonnement".

Skjermbilde 2024-09-20 kl. 09.25.23.png

Når du har trykker her trykk på “Legg til nytt alarmabonnement” og velg e-post eller telefonnummer som du vil motta alarmer til.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.