Skip to main content
Skip table of contents

Visning av synkroniseringsstatus og håndtering synkroniseringsfeil

For organisasjoner med responstjenester viser systemet status på synkroniseringen mellom Tellucare og Skyresponse. Denne synkroniseringen sørger for at informasjon om tjenestemottakere som administreres i Tellucare alltid er oppdatert og i samsvar med responssystemet, Skyresponse.

Dette forutsetter riktig konfigurasjon av responstjenestegruppen. Les om konfigurasjon av grupper her.

Visning av synkroniseringsstatus på tjenestemottaker

Når du som tjenesteansvarlig oppretter, oppdaterer eller sletter informasjon om en tjenestemottaker, eller legger til, endrer eller sletter informasjon om en privat ressurs, vil en status-tag vises øverst på siden. Statusen kan være én av følgende:

  • Pågående: synkronisering pågår (gul med utropstegn)

  • Synkronisert: all data er synkronisert (grønn med hake)

  • Synkronisering feilet: noe gikk galt og du må undersøke hvorfor dataene ikke ble synkronisert (rød med kryss)

Hvis synkroniseringen feiler vil dette vises både på tjenestemottakerens profil og i tjenestemottakerlisten. I tillegg vil det opprettes en synkroniseringsalarm. Du kan klikke på lenken i status-taggen for å gå til detaljsiden i synkroniseringsalarmen – den vil vise detaljer over hvor synkroniseringen feilet. Se listen med forklaringer lenger ned på siden.

image-20240614-080712.png

Visning av synkroniseringsstatus på ressurser (grupper)

Når du som virksomhetsadministrator legger til, oppdaterer eller sletter informasjon om ressurser for hele ‘Responstjenester-gruppen’ (felles ressurser), eller på en gruppe i responshierarkiet (grupperessurser), vil en status-tag vises øverst på siden. Statusen kan være én av følgende:

  • Pågående: synkronisering pågår (gul med utropstegn)

  • Synkronisert: all data er synkronisert (grønn med hake)

  • Synkronisering feilet: noe gikk galt og du må undersøke hvorfor dataene ikke ble synkronisert (rød med kryss)

Hvis synkroniseringen feiler vil dette vises på gruppen, samtidig som det i tillegg vil opprettes en synkroniseringsalarm. Du kan klikke på lenken i status-taggen for å gå til detaljsiden i synkroniseringsalarmen – den vil vise detaljer over hvor synkroniseringen feilet. Se listen med forklaringer lenger ned på siden.

image-20240614-124354.png

Håndtere synkroniseringsfeil

Som tjenesteansvarlig eller virksomhetsansvarlig finner du alle synkroniseringsfeil under menypunktet ‘Synkvarsler’. Her får du en oversikt over alle åpne alarmer, hver med en lenke til detaljinformasjon.

  • Første hendelse: denne kolonnen viser hvor synkroniseringen først feilet

Et synkroniseringsvarsel vises hvis det har vært en feil i et av systemene når du opprettet, oppdaterte eller slettet data, eller det er feil i dataene som er lagt inn.

For å rette synkroniseringsfeil trykker du på ‘Synkroniser alle hendelser’. Dette vil forsøke å synkronisere alle varsler i listen på nytt (merk at dette kan ta litt tid). Hvis dataene er korrekte og det ikke er feil i noen av systemene, vil alle varsler bli løst og legge seg under lukkede varsler. Du kan også velge å gå inn på detaljer og synkronisere en alarm av gangen.

Synkroniseringsknappen vil være inaktiv så lenge en synkronisering foregår.

image-20240618-202730.png

Detaljvisning for et synkvarsel

Detaljvisningen er nyttig hvis du vil undersøke hva som gikk galt, du ønsker å re-synkronisere et varsel, eller å se hvor feilen kan være hvis varselet ikke blir løst ved ny synkronisering.

Det kan opprettes varsler for flere steg i synkroniseringen av en tjenestemottaker. Hvert av stegene har en detaljert visning av stegene i synkroniseringen for hver gang det har feilet. Under finner du en oversikt med forklaringer på synkroniseringsstegene og feilene som kan oppstå.

image-20240618-205725.png

Eksempel på visning av detaljer

Oversikt over synkroniseringsfeil for tjenestemottakere og ressurser

Entitet

Hendelse

Sekvens/steg

(trenger forklaring)

Hva gjør synkprosessen

Synksekvensen

Forslag til håndtering

Synkroniseringsfeil knyttet til tjenestemottakerprofil

Tjenestemottaker

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

Feil i synk av tjenestemottaker

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_SYNC_ERROR

synchronizePatient

Synkronisering av tjenestemottaker

  • Synkroniserer all tjenestemottakerdata med Skyresponse: personopplysninger, viktigere opplysninger om bruker, nøkkelkode, adresse, info om adressen/eiendommen, pårørende, private ressurser, tilkoblet utstyr

  • Oppretter ny tjenestemottaker i Skyresponse (hvis ikke den finnes fra før).

Tjenestemottaker ble ikke opprettet i Skyresponse. Forslag til hvordan kan det løses

Tjenestemottaker

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_SYNC_ERROR

removePatientDevice

Fjerning av utstyr

Fjerner en enhet (tryghetsalarm, utstyr) fra pasienten og sletter enheten fra lager i Skyresponse

Utstyr tilknyttet til tjenestemottaker ble ikke synkronisert Forslag til hvordan kan det løses

Tjenestemottaker

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_SYNC_ERROR

createPatient

Opprettelse/oppdatering av tjenestemottaker

Oppretter en ny tjenestemottaker hvis den ikke eksisterer, eller oppdaterer hvis den allerede finnes

Forslag til hvordan kan det løses

Tjenestemottaker

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_SYNC_ERROR

updatePatient

Oppdatering av tjenestemottaker

Oppretter en ny tjenestemottaker hvis den ikke eksisterer, eller oppdaterer hvis den allerede finnes

Forslag til hvordan kan det løses

Tjenestemottaker

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_SYNC_ERROR

movePatient

Flytting av tjenestemottaker

Flytter entjenestemottaker mellom to Skyresponse-grupper. Pasienten slettes ikke i Skyresponse, den endrer kun alarmhåndteringsregelen

Forslag til hvordan kan det løses

Gruppe

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_DELETE_SYNC_ERROR

deletePatient

Sletting av tjenestemottaker

Sletter en tjenestemottaker fra Skyresponse. Utløses når en pasient slettes i Tellucare eller når den flyttes ut av Skyresponse.

Forslag til hvordan kan det løses

Tjenestemottaker

Patient sync error

Tjenestemottaker ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-PATIENT_SYNC_ERROR

orderPatientContacts

Organisering av private ressurser

Oppdaterer prioriteringen for alle de private ressursene knyttet til en tjenestemottaker.

Forslag til hvordan kan det løses

Gruppe

TRANSMITTER_DELETE_SYNC_ERROR

Synkroniseringsfeil på grupper og ressurser

Ressurs

Group contacts sync error

Grupperessurser ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-GROUP_CONTACT_SYNC_ERROR

update-usergroup-contact

Oppdatering av felles og grupperessurser

Oppdaterer ressurser på Responsgruppenivå. Hvis den ikke eksisterer, vil den bli opprettet

Forslag til hvordan kan det løses

Gruppe

All group contacts sync error

Fellesressurser ikke synkronisert

SKYRESPONSE-SYNC-ALL_GROUP_CONTACTS_SYNC_ERROR

updateUserGroupContacts

Oppdatering av grupperessurser

Synkroniserer og setter prioritet for alle ressurser knyttet til en sub-gruppe under Respostjenester.

Forslag til hvordan kan det løses

Hvis du ikke finner årsaken til at en tjenestemottaker ikke blir synkronisert, må du rapportere feilen til Tellu support.

Sync alarms in Skyresponse  

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.