Skip to main content
Skip table of contents

Koble til, deaktivere og slette utstyr fra tjenestemottakere med responstjenester

Som tjenesteansvarlig i Tellucare har du tilgang til å koble til, deaktivere og slette utstyr fra tjenestemottaker.

Utstyr som skal kobles til en tjenestemottaker må være lagt til i Tellucare av virskomhetsadministrator eller tjenesteansvarlig. Beskrivelse finner du her.

Koble utstyr til tjenestemottaker med responstjenester

Med rollen tjenesteansvarlig kan du koble utsyr til en tjenestemottaker. Trygghetsalarmer, medisindispensere og GPS-enheter legges til under utstyr-fanen på tjenestemottakerprofilen.

  1. Gå til menypunktet ’Tjenestemottakere’.

  2. Søk etter tjenestemottakerens navn.

  3. Velg fanen ‘Utstyr’.

  4. Trykk ‘Legg til utstyr’ og velg riktig utstyrstype. Bruk filteret for å søke etter riktig enhetskode.

  5. Trykk på raden, og trykk ‘Ferdig’.

Når utstyr er koblet til en tjenestemottaker i en responstjenestegruppe synkroniseres utstyret automatisk til Skyresponse, og alarmer kan mottas i alarmmottaket.

Vanlig feil som kan forårsake synkronsieringsfeil med responssystemet:

  1. Hvis du får feilen: ‘Sjekk at identifikatoren for NOVO-enheten er riktig’.

Forhåndsdefinerte utstyrstagger

Med rollene tjenesteansvarlig eller virksomhetsansvarlig kan du nå holde oversikt over utstyr ved hjelp av forhåndsdefinerte tagger. Denne funksjonen muliggjør en mer strukturert og effektiv forvaltning av utstyr. Det mulig å legge til forhåndsdefinerte eller egendefinerte tagger på utstyr.

Du kan legge til disse utstyrstaggene:

  • ‘På lager’: for utstyr som er tilgjengelig og oppbevares på lager

  • ‘Tilkoblet’ for utstyr som tilkoblet tjenestemottaker

  • ‘Ukjent’ for utstyr som har ukjent status og må følges opp senere

  • ‘Til reparasjon’ for utstyr som er til reparasjon

  • ‘Til kassering’ for utstyr som skal fjernes eller resirkuleres

I tillegg til forhåndsdefinerte tagger kan du også legge til egendefinerte tagger.

Du kan enkelt legge til tagger både når du legger til nye utstyrsenheter eller redigerer en eksisterende enhet. Tagger vil vises i utstyrstabellen, og du kan søke/filtrere og sortere på tagger.

image-20241001-103011.png

Deaktivere/reaktivere utstyr for en tjenestemottaker

Hvis utstyret til en tjenestemottaker må deaktiveres midlertidig, for eksempel ved ferie eller sykehusopphold, kan du deaktivere tjenestemottakeren. Da vil utstyret automatisk deaktiveres og ikke sende alarmer.

  1. Gå til tjenestemottakerens profil.

  2. Klikk på ‘Rediger’-knappen.

  3. Slå av ‘Aktiv status’ og klikk på ‘Oppdater’.

For å reaktivere utstyret igjen følger du de samme stegene men setter status til ‘aktiv’.

Slette utstyr fra tjenestemottaker

  1. Gå inn på valgt tjenestemottakerprofil og velg fanen ‘Utstyr’.

  2. Velg fanen ‘Utstyr’.

  3. Trykk på ‘Fjern utstyr’.

  4. Utstyr er nå fjernet fra tjenestemottaker.

Tellu anbefaler å bruke predefinerte tagger eller legge utstyr som ikke er i bruk i definerte utstyrsgrupper, slik at det er lett å holde oversikt/status over ledig utstyr.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.