Administrasjon av grupper og organisasjonshierarki
Innledning
Tellucare har en fleksibel organisasjonsstruktur som gir administratorer full kontroll over organisasjonen og tilgangsstyring. Grupper (som gjerne representerer soner, bydeler, avdelinger, omsorgsboliger, eller institusjoner) og eventuelle undergrupper gjør det enkelt å tilpasse tilgang for ulike roller/ansatte. Tilgangene er rollebaserte, slik at ansatte kun har tilgang til nødvendig informasjon. Administrasjon av grupper og tilganger kan tilpasses organisasjonens behov. Oppsett for mottak av alarmer settes på gruppenivå, og det er rollen virksomhetsadministrator som administrerer alarmrutingen for grupper.
Tellucare har to typer grupper:
Generelle grupper
Responstjenestegrupper
Alle grupper som involverer bruk av responssenter (enten alarmruting direkte til bemannet responssenter, eller der responssenteret er backup for alarmer som besvares av lokalt helsepersonell), organiseres i hierarkiet som en Responstjenestegruppe. Alle grupper i denne delen av hierarkiet synkroniseres med responssystemet 'Skyresponse'.
Grupper som ikke involverer bruk av responssenter (eksempelvis kameratilsyn i en institusjon eller omsorgsbolig hvor all alarmoppfølging gjøres av lokalt helsepersonell) etableres som en generell gruppe.
Administrasjon av generelle grupper
Hver gruppe kan inneholde flere undergrupper på ulike nivåer, og vises i en hierarkisk trestruktur. Treet gjør det enkelt å navigere og administrere hvert nivå. Hver gruppe kan ha egne roller, og undergrupper arver automatisk tilganger fra hovedgruppen.
Gå til menypunktet Organisasjon
Velg Opprett for å legge til en ny gruppe. Hver gruppe kan inneholde flere undergrupper.
Klikk på en gruppe eller undergruppe i treet for å se detaljer og administrere det valgte nivået.
Hver gruppe kan ha sitt eget sett med roller som bestemmer tilgangen til informasjon innen gruppen.
Undergrupper arver automatisk innstillinger og tilgangene fra gruppen de tilhører.
Administrasjon av responstjenestegrupper
Initielt oppsett av ‘Responstjenester' gjøres av Tellu support. Dette skjer ved migrering til Tellucare responstjenester eller etter bestilling av ‘Aktiv Trygghet' fra Tellu. Alarmmottak konfigureres ved opprettelse av en gruppe under Responstjenester og kan endres senere.
Under 'Responstjenester' (øverste nivå i denne delen av hierakiet) vil rollene virksomhetsadministrator og tjenesteansvarlig automatisk være tilgjengelige, mens for alle undergrupper vil rollen tjenesteansvarlig tilsvarende bli tilgjengeliggjort.
Grupper under 'Responstjenester' kan bare opprettes med ett nivå og vil alltid være satt opp med en tjenestemottakergruppe og en utstyrsgruppe med samme navn som gruppen.
Her er de viktigste punktene for administrasjon av grupper for virksomhetsadministrator:
Opprette nye grupper
Endre og oppdatere navn på en gruppe
Velge alarmhåndtering for tjenestemottakere som legges inn til den aktuelle gruppen
Endre og oppdatere alarmhåndtering for en gruppe
Administrere ressurser
Konfigurere eskalering av varsler hvis alarmer ikke blir håndtert
Merk at for alt utstyr/tjenester (trygghetsalarm, kamera osv.) som tildeles tjenestemottakere i den aktuelle gruppen under Responstjenester, så vil alarmer følge samme alarmhåndtering som satt opp for gruppen.
Trykk her for detaljert beskrivelse av hvordan opprette, oppdatere og slette tjenestemottakergrupper for responstjenester.
Trykk her for detaljert beskrivelse av hvordan konfigurere alarmhåndtering/alarmdistribusjon.
Trykk her for detaljert beskrivelse av hvordan legge til, oppdatere og fjerne ressurser tilknyttet grupper.